Evaluare access-arrangements

Evaluarea se adresează elevilor ce urmează să susţină examene în sisteme educaționale internaționale și care ar putea fi neurodivergenți. În urma evaluării, se stabilește modul unic al copilului de a funcționa și dacă acest lucru este un dezavantaj pentru el în condiții standard de examinare.

Se pot recomanda măsuri (25% timp extra, sală separată, foaie de examen colorată) astfel încât elevul să aibă șanse egale cu ceilalți elevi pentru a-și demonstra abilitățile și cunoștințele.

Evaluarea pentru “Access Arrangements” are următoarele obiective:

  • Obiectiv 1. Să stabilească prezența unui mod de funcționare în contextul unei dificultăți/deficit/diagnostic care ar putea afecta performanța elevului în examen.
  • Obiectiv 2. Să identifice nevoile elevului și să formuleze recomandări cu privire la nevoia de ajustarea a examenului pentru ca acesta să performeze în condiții optime ținând cont de particularitățile sale.

Raportul trebuie să îndeplinească o serie de condiții și trebuie să respecte standardele internaționale de evaluare. Psihologul trebuie să raporteze în detaliu rezultatele probelor și să utilizeze anumite probe psihometrice. Acest lucru aduce evaluarea mai aproape de o expertiză psihologică decât de o evaluare psihologică standard.

Evaluarea pentru access arrangements trebuie să fie aprofundată și riguroasă pentru ca școlile internaționale să accepte raportul ca probe pentru “Examination Board”. Mizele sunt mari deoarece școlile își pot pierde licențele de centre de testare dacă oferă elevilor măsuri speciale de examen fără a avea o dovadă care să certifice nevoia elevului.