Psihodiagnostic ADHD

Descriere

ADHD sau tulburare cu deficit de atenție/ hiperactivitate este o tulburare a dezvoltării și presupune prezența unor dificultăți persistente de inatenție și sau hiperactivitate și impulsivitate care se manifestă în multiple medii.

Deficitul primar al copiilor cu ADHD ține de funcționarea executivă. Funcțiile executive sunt: planificarea viitoarelor obiective, inhibarea răspunsurilor dezadaptive, menținerea și manipularea informațiilor în memoria de lucru și adaptarea flexibilă a comportamentelor la schimbările din mediu. Copilul cu ADHD întâmpină dificultăți în o parte, sau toate.

Un mod util de a ne uita la tulburarea de inatenție și hiperactivitate/impulsivitate este din perspectiva capacității de autocontrol. Astfel o capacitate mai scăzută de autocontrol poate fi observată în comportamente de: izbucniri emoționale puternice (deficit de autocontrol emoțional), inatenție și planificare deficitară (deficit de autocontrol cognitiv) și/sau comportament indezirabil (deficit de auto-control comportamental).

Ceea ce este cel mai adesea vizibil pentru părinți și cadrele didactice este deficitul de inhibiție, adică capacitatea de a rezista impulsurilor și de a opri gândurile și comportamentele în mod corespunzător. Copiii care au dificultăți de inhibiție le poate fi greu să se oprească din a face lucruri. De asemenea, au tendința să nu se gândească la potențialele consecințe și să "acționeze înainte să se gândească". Copii cu ADHD în anumite contexte, pot prezenta niveluri ridicate de activitate fizică, pot avea răspunsuri inadecvate față de ceilalți și îi pot întrerupe pe cei care vorbesc.

Acest mod de funcționare ține de neurodiversitate și nu are legătură cu alegeri personale sau voința copilului Copiii cu dificultăți de inhibiție pot fi adesea înțeleși greșit și mediul poate să răspundă inadecvat la comportamentul său. De aceea este comun pentru copiii cu ADHD să dezvolte dificultățile de relaționare sau probleme emoționale.

Deoarece ADHD este o tulburare neuropsihologică evaluarea este complexă și adresează funcționarea neuropsihologică, comportamentală și emoțională.

În cadrul acestei evaluări, aplicăm următoarele teste:

  1. Interviu diagnostic:
  2. QI:
  3. Evaluare comportamentală:
  4. Evaluare neurodivergență:
  5. Evaluare clinică specifică:
  6. NEPSY II:

Fiecare test este ca o piesă dintr-un puzzle complex. Pentru a trage concluzii corecte (valide) despre copil datele unei test trebuie puse împreună cu alte piese de puzzle precum: informațiile din interviu, descrierea clinică a tulburărilor (semne și simptome conform cu DSM), cu rezultatele altor probe psihologice cât și date culese din multiple surse.

Sumar evaluare

Vârstă
6 - 22
Nr. ședințe
4
Teste aplicate
DIVA, WISC IV, ASEBA, Conners, CDI, NEPSY-II
Raport
Complex
Plan
Nu
Cost
1500