Evaluare inițială tulburări specifice de învățare TSI

Descriere

Tulburările de învățare sunt diagnosticate atunci când copilul întâmpină dificultăți în dobândirea și utilizarea achizițiilor școlare de bază precum cititul, scrisul și socotitul. Achizițiile școlare sunt mult sub ceea ce ne-am așteptat de la un copil cu acel nivel de inteligență și nivel de școlarizare și au un impact semnificativ asupra învățării .

Tulburările de învățare pot fi împărțite în următoarele categorii: dislexie, disgrafie și discalculie. Frecvent acestea se asociază și copilul poate întruni criteriile de diagnostic pentru mai multe tulburări specifice de învățare.

Părintele poate observa că cel mic citește cuvintele lent și ezitant, incorect și cu efort. Are dificultăți în înțelegerea textului scris. Se exprimă cu dificultate în scris și poate face greșeli gramaticale și de punctuație. Exprimarea scrisă a ideilor este lipsită de claritate. Are dificultăți în a stăpâni sensul numerelor și relațiile dintre ele, utilizează suport concret, precum degetele, pentru a face calcule. Are dificultăți în aplicarea conceptelor matematice pentru a rezolva o probleme și în a utiliza raționamentul matematic.

Screeningul pentru tulburările de învățare determină nivelul general al unor abilități școlare, emoționale și comportamentale pentru a afla dacă acestea sunt subdezvoltate raportat la nivelul de inteligență și educația copilului. Screeningul oferă un punct de plecare în clarificarea dificultăților copilului.

Pentru o evaluare diagnostică este necesară și o testare neurocognitivă, deoarece tulburările de învățare sunt în esență fi tulburări neurocognitive.

În cadrul acestei evaluări, aplicăm următoarele teste:

  1. Interviu:
  2. Evaluare comportamentală:
  3. Abilități școlare:
  4. QI:

Fiecare test este ca o piesă dintr-un puzzle complex. Pentru a trage concluzii corecte (valide) despre copil datele unei test trebuie puse împreună cu alte piese de puzzle precum: informațiile din interviu, descrierea clinică a tulburărilor (semne și simptome conform cu DSM), cu rezultatele altor probe psihologice cât și date culese din multiple surse.

Sumar evaluare

Vârstă
8 - 18
Nr. ședințe
3 - 4
Teste aplicate
Interviu inițial, BASC, DDE-2, Matrici Progresive
Raport
Standard
Plan
Nu
Cost
600